24 Aralık 2012 Pazartesi

Bakın Ben Ne İzledim ?



                              Genç Doktorun Not Defteri (A Young Doctor's Notebook)



  
   Bu aralar izleyecek iyi bir şeyler bulamayışım nedeniyle bir bakayım belki severim diyerek başladığım ve sonrasında dört bölüm olduğunu öğrendiğimde üzüldüğüm güzel dizidir kendisi.
    Baş rollerini Mad Man dizisinde Don Droper olarak izlediğimiz Jon Hamm ve Sevgili Harry Potter'ı canlandıran Daniel Radcliffe paylaşıyor.Ve bu ikiliyi aynı karakter olarak izliyoruz.
    Rus yazar Mihail Bulgakov'un 'Bir Köy Doktorundan Anılar' isimli öykü kitabından uyarlanan dizi 1900'lerin başında, Rusya'nın tenha ve gelişmemiş bir köyüne atanan, tıp fakültesinden yeni mezun olmuş doktor Vladimir Bomgard 'ın, tam anlamıyla trajikomik hikayesini anlatır.Ben izlerken bu zavallı genç adamın ağlanacak haline güldüğümü düşündüm. 
    Hikaye temelde iki farklı zamanı konu ediniyor.Dizi 1934 yılında sevgili doktorumuzun  muayenesinin anlamadığımız bir sebepten askerler tarafından aranıyor olmasıyla başlıyor. Diğer yandan ise doktorun kendi iç hesaplaşmasıyla gençliğine, 1917 yılına dönüyoruz.Özellikle de bu hesaplaşmanın, doktorun sanki zamanda yolculuk eder gibi , genç haliyle karşılaştığı ve ona arkadaşlık ettiği sahnelerle verilmesi  güzel.
   Ortalama yirmi dakikalık dört bölümden oluşan bu diziyi herkesin severek izleyeceğini sanıyorum. Henüz son bölümünü izleyemedim ve sonunun nasıl olabileceğine dair en ufak bir fikrim yok. Her şey olabilir. Ama diziyi izledikten sonra, bende daha önce tanışamadığım Bulgakov 'un eserlerine karşı bir merak uyandı.Cehaleti, fakirliği ve çaresizliği sinir bozucu bir komedi gibi anlattığını düşünüyorum ve bu tarz açıkçası beni kendine çekti.
   Sizinde beğenmenizi umuyorum. 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder